Pencak & Silat

Verslagen

Boek
Guru George F. de Groot, medeoprichter van Stichting ASLI, heeft samen met drs. Notosoejitno een boek geschreven over pencak silat. De titel is: "Pencak Silat, de Indonesische Zelfverdedigingskunst". In dit boek leggen bapak De Groot en bapak Notosoejitno uit wat pencak silat is. Daarnaast worden verschillende stromingen besproken die op Java, Madura en Bali te vinden zijn.

Voor pesilats die zich reeds verdiept hebben, is dit boek een feest van herkenning. Voor anderen die graag meer over pencak silat willen weten, is het een absolute aanrader!

Guru George de Groot is nu bezig met het tweede deel van deze serie, die in totaal drie boeken zal gaan omvatten. Hiervoor reist hij naar verschillende eilanden in de Indonesische archipel. Co-auteur drs. Notosoejitno is de persoonlijk assistent van Eddie M. Nalapraya, voorzitter van de Pesilat (internationale pencak silat organisatie) Eddie M. Nalapraya heeft een welkomstwoord in het boek geschreven.

Het boek is te bestellen via stichting Warisan: 024-3442523 http://www.wb-indonesia.com/kk_600000.html