Seni Beladiri Festival

Op 4 april jl. heeft een Seni Beladiri Festival plaatsgevonden, georganiseerd door de KBRI (Indonesische Ambassade) in Den Haag i.s.m. Stichting ASLI. De dag was een groot succes en is volgens de organisatoren zeker voor herhaling vatbaar: Het zal vanaf nu elk jaar in april doorgang vinden.

Het festival werd gehouden in Poeldijk, dichtbij Den Haag. Vijftien verschillende alirans namen deel door een impressie te geven.

Het evenement was niet bedoeld als wedstrijd, maar als promotie van de Pencak Silat. Uit blijdschap dat dit doorgang heeft mogen vinden, heeft Z.E. de Ambassadeur van IndonesiŽ wel een prijs beschikbaar gesteld voor de beste prestatie: de Ambassador J.E. Habibie Cup, die uitgereikt werd aan de vereniging Mande Muda Mawar Suci. In zijn speech benadrukte de Ambassadeur de bijzondere band die IndonesiŽ met Nederland heeft en dat dit evenement zal helpen in het versterken van de band tussen de landen. Hij was zeer onder de indruk van de omvang van het festival en dat zo veel Nederlanders zich op een hoog niveau bezig houden met de Edele Verdedigingskunst Pencak Silat.

Gedurende de dag zijn tv opnames gemaakt die in Jakarta vertoond zijn. Nadat de Attachť van Cultuur Bapak Firdaus Dahlan in Jakarta het verloop van dit festival had gerapporteerd, heeft het ministerie van Buitenlandse zaken besloten dat het festival in deze opzet ook door Indonesische Ambassades in andere landen georganiseerd gaat worden.

Stichting ASLI dankt hierbij Z.E. Ambassadeur J.E. Habibie en wenst hem alle sterkte en gezondheid toe voor de verdere vervulling van zijn ambt, omdat wij door zijn medewerking en toespraak voor altijd een grote steun hebben in het verbreiden van de Edele Verdedigingskunst Pencak Silat.